شنوایی سنجی و سمعک رسا-ارومیه

مرکز ارائه خدمات شنوایی سنجی و سمعک رسا

شنوایی سنجی و سمعک رسا-ارومیه

مرکز ارائه خدمات شنوایی سنجی و سمعک رسا

شنوایی سنجی و سمعک رسا-ارومیه

شنوایی سنجی و سمعک رسا
ادیولوژیست : مهسا تاروردی زاده
فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران

انجام کلیه تست های شنوایی - تجویز انواع سمعک دیجیتال نامرئی و هوشمند - تعمیر و فروش قطعات و باطری سمعک - ساخت انواع قالب ضد صوت و ضد آب - تست شنوایی نوزادان
فروش سمعک بصورت نقد و اقساط

نمایندگی سمعک های Siemens و Unitron آلمان
Oticon دانمارک ، Beltone آمریکا

آدرس : ارومیه، خیابان خیام شمالی، کوچه خان باباخان، روبروی آزمایشگاه دکتر اسماعیل زاده، ساختمان پزشکان ارگ، طبقه ۲
شماره تماس: ۰۹۰۳۰۷۱۳۱۹۶ - ۰۴۴۳۲۲۴۸۶۱۱
پذیرش: صبح و عصر

<<<< مشاوره رایگان جهت خرید سمعک >>>>

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

تقریبا 10 درصد از مردم دچار کم شنوایی هستند، البته با تشخیص سریع و زود هنگام کم شنوایی می توان آنرا به خوبی مهار کرد.
با کاهش شنوایی توانایی شما برای برقراری ارتباطات اجتماعی موثر نیز کاهش پیدا می کند. عدم توانایی در درک گفتار دیگران می تواند موجب ناامیدی و دلسردی فرد شود. افرادی که از وسایل کمک شنوایی مانند سمعک استفاده می کنند بهبود بارزی را در کیفیت زندگی، ارتباطات اجتماعی و شخصی و وضعیت روحی خویش احساس می کنند.

افت شنوایی

  • Rasa Audiometry

سرگیجه چیست؟

۳۰
خرداد

سرگیجه احساسی که در طی آن فرد مبتلا احساس می‌کند که خود یا محیط اطراف او در حرکت است.

سرگیجه ممکن است کاذب یا واقعی باشد.

سرگیجه واقعی حالتی است که فرد احساس می‌کند محیط اطرافش به دور سرش در حرکت یا چرخش است و یا اینکه محیط اطراف ثابت است امــا خودش در حال حرکت یا چرخش است.همین احساس حرکت یا چرخش است که سرگیجه واقعی را از سایر انواع سرگیجه کاذب متفاوت می‌کند. در سبکی سر یا سرگیجه کاذب  بیمار احساس عدم تعادل می‌کند امـــا احساس حرکت وجود ندارد. بیمار می‌گوید سرم گیج رفت و یا چشمهایم سیاهی رفت.

سرگیجه

  • Rasa Audiometry

زیمنس با بیش از 130 سال تجربه همواره در عرصه فناوری شنوایی پیشگام بوده است. در این راستا به ارایه نوآوری های نوین خود ادامه می دهد و راحتی شنیداری را هماهنگ با سبک زندگی، برای کاربران به ارمغان می آورد .

سمعک های بسیار پیشرفته در سبک های مختلف با ویژگی های متفاوت به صورت راهکارهای اختصاصی وجود دارند که می توانند سطح زندگی روزمره شما را بدون اینکه در شیوه زندگی شما خللی وارد کنند ارتقا دهند. تمام این سمعک ها از ویژگی های مشترکی برخوردارند، تمام سمعک ها به منظور افزایش صداهایی که شما مایل به شنیدن آنها هستید طراحی شده اند.سمعک ها صداهایی بسیار آرام را قابل شنیدن می کنند در عین حال که صداهای خشن و بلند را متعادل می کنند. این قابلیت هم در محیط های آرام و هم در محیط های پر سر و صدا حایز اهمیت است. هیچ سمعکی نمی تواند تمام مشکلات شنوایی را برطرف و یا صدای طبیعی را به گوش شما بازگرداند اما سمعک های زیمنس به گونه ای طراحی شده اند تا با استفاده از سمعک، بتوانید صدایی واضح و رسا همانند صدای طبیعی را بشنویید.     معرفی سمعک زیمنس آلمان

  • Rasa Audiometry

تعداد زیادی از کسانی که دچار کاهش شنوایی می شوند تصور می کنند که این مشکل غیر قابل بهبود است و بالعکس بعضی از افراد نیز فکر می کنند که این مشکل در هر صورت قابل درمان است و یا با استفاده از سمعک شنوایی آنها قابل برگشت است به همین منظور ما در این متن به طور خلاصه به بررسی انواع کم شنوایی ،علل به وجود آمدن آن ، راه های درمان ، علائم مبتلا شدن به کم شنوایی و … می پردازیم .

  • Rasa Audiometry

وزوز گوش مشکلی است که در آن فرد صداهایی همچون وزوز، زنگ یا سایر صداها که بنظر می‌رسد منشاءشان گوش یا سر است، می‌شود.

وزوز گوش خودش به تنهایی بیماری محسوب نمی‌شود، بلکه ممکن است نشانه ابتلای فرد به سایر بیماری ها و مشکلات از جمله کم شنوایی وابسته به سن، آسیب دیدن گوش،وجود جسم خارجی در گوش و مشکلات سیستم گردش خون باشد.

هرچند وزوز گوش آزاردهنده می‌باشد ولی معمولا یک مشکل جدی محسوب نمی شود.

وزوز گوش

  • Rasa Audiometry

گوش دستگاه مهم و پیچیده‌ای است که اغلب ما تنها از یکی از وظایف آن آگاهیم. علاوه بر شنوایی، گوش عهده‌دار مسئولیتی بسیار حیاتی در بر قراری تعادل بدن دارد. بنابراین اختلالات در عملکرد آن ممکن است باعث کاهش شنوایی، سرگیجه و عدم تعادل و یا هر دوی آنها شود.

ساختمان گوش:

گوش از سه قسمت خارجی (لاله و مجرا) گوش میانی (پرده و استخوان) و گوش داخلی (حلزون و اندام تعادلی) تشکیل شده است. صوت توسط مجرا، پرده و استخوانچه‌ها تقویت گردیده و به حلزون گوش داخلی می‌رسد و از آنجا به صورت پیام‌های عصبی واز طریق عصب شنوایی به کُرتِکس شنوایی در مغز انتقال و در آنجا مفاهیم آن قابل درک می‌گردد.

  • Rasa Audiometry

همان طور که با افزایش سن بخشهایی از بدن ما مانند چشمها، و عضلات ضعیف می شوند، این تغییرات در بخش شنوایی و تعادلی گوش داخلی نیز ایجاد می شود. تغییرات ایجاد شده در بخش شنوایی داخلی به صورت کاهش شنوایی در برخی فرکانسها خود را نشان می دهد که به این حالت پیر گوشی گفته می شود.

پیر گوشی تقریبا در همه افراد دیده می شود ولی سن شروع آن در هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. در حالی که در برخی افراد ممکن است تغییرات پیر گوشی بعد از 45 سالگی مشخص شود، در فرد دیگر این علائم حتی در 60 سالگی نیز مشاهده نگردد.

 

 پیرگوشی

  • Rasa Audiometry

سمعک چیست؟

سمعک ابزاری الکترونیک است، که با کمک باطری کار می‌کند و برای برقراری ارتباط بیشتر صدا را تقویت می‌کند. سمعک صدا را از طریق میکروفن دریافت و امواج صوتی را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند. تقویت‌کننده صدای سیگنال را تقویت می‌کند و سپس آن را از طریق بلندگو به گوش ارسال می‌کند.


انواع مدارات سمعک :

سمعک ها بر اساس نوع مدار به سه دسته تقسیم می شوند
1- آنالوگ Analog
2- قابل برنامه ریزی Programmable
3- دیجیتال Digital

انواع سمعک

  • Rasa Audiometry

سمعک یک وسیله شخصی است و بر مبنای میزان کم شنوایی، شکل گوش یا حتی نیازهای شما تنظیم می شود. بنابراین، روند تهیه سمعک شامل مراحل مختلف است تا از بهترین تنظیم در جنبه های مختلف مطمئن باشیم.

مراحل زیر برای تجویز سمعک باید سپری گردد:

تشخیص میزان و نوع کم شنوایی:

در بزرگسالان، مسیر تنظیم سمعک اغلب از آن جایی شروع می شود که فرد احساس می کند، شنوایی اش آن طور که باید باشد، نیست. این احساس از آن جا منشأ می گیرد که فرد برای فهمیدن صحبت دیگران از آن ها بخواهد که جملات خود را دوباره تکرار کنند. یا هنگامی که بلندی صدای تلویزیون برای فرد در سطح خوبی قرار دارد، دیگران از بلندی آن شکایت دارند.

کم شنوایی کودکان دقیقاً از هنگام تولد یا بعد از آن با استفاده از آزمون رفتاری یا با مشاهده رشد زبانی کودک، تشخیص داده می شود.

اگر احساس می کنید که مشکل شنوایی دارید، هرچه سریع تر به یک متخصص مراجعه کنید.


تجویز سمعک

  • Rasa Audiometry

مرکز شنوایی سنجی و سمعک رسا

  • Rasa Audiometry