شنوایی سنجی و سمعک رسا-ارومیه

مرکز ارائه خدمات شنوایی سنجی و سمعک رسا

شنوایی سنجی و سمعک رسا-ارومیه

مرکز ارائه خدمات شنوایی سنجی و سمعک رسا

شنوایی سنجی و سمعک رسا-ارومیه

شنوایی سنجی و سمعک رسا
ادیولوژیست : مهسا تاروردی زاده
فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران

انجام کلیه تست های شنوایی - تجویز انواع سمعک دیجیتال نامرئی و هوشمند - تعمیر و فروش قطعات و باطری سمعک - ساخت انواع قالب ضد صوت و ضد آب - تست شنوایی نوزادان
فروش سمعک بصورت نقد و اقساط

نمایندگی سمعک های Siemens و Unitron آلمان
Oticon دانمارک ، Beltone آمریکا

آدرس : ارومیه، خیابان خیام شمالی، کوچه خان باباخان، روبروی آزمایشگاه دکتر اسماعیل زاده، ساختمان پزشکان ارگ، طبقه ۲
شماره تماس: ۰۹۰۳۰۷۱۳۱۹۶ - ۰۴۴۳۲۲۴۸۶۱۱
پذیرش: صبح و عصر

<<<< مشاوره رایگان جهت خرید سمعک >>>>

سرگیجه چیست؟

شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۳۱ ب.ظ

سرگیجه احساسی که در طی آن فرد مبتلا احساس می‌کند که خود یا محیط اطراف او در حرکت است.

سرگیجه ممکن است کاذب یا واقعی باشد.

سرگیجه واقعی حالتی است که فرد احساس می‌کند محیط اطرافش به دور سرش در حرکت یا چرخش است و یا اینکه محیط اطراف ثابت است امــا خودش در حال حرکت یا چرخش است.همین احساس حرکت یا چرخش است که سرگیجه واقعی را از سایر انواع سرگیجه کاذب متفاوت می‌کند. در سبکی سر یا سرگیجه کاذب  بیمار احساس عدم تعادل می‌کند امـــا احساس حرکت وجود ندارد. بیمار می‌گوید سرم گیج رفت و یا چشمهایم سیاهی رفت.

سرگیجه

احساس سبکی سر می‌تواند دلایل متفاوتی از جمله:

آلرژی و حساسیت

بیماری از جمله سرماخوردگی و یا آنفلوانزا

استفراغ،اسهال، تب و سایر بیماری ها که باعث از دست دادن آب بدن می‌شوند

تنفس عمیق یا سریع

اضطراب و استرس

استفاده از سیگار، الکل یا داروهای غیر قانونی و موادمخدر


علل سرگیجه واقعی:

سرگیجه وضعیتی خوش خیم شایعترین شکل سرگیجه است. در این حالت با حرکت ناگهانی در یک جهت خاص بیمار دچار سرگیجه شدیدی می‌شود که چندین ثانیه طول می‌کشد و با بی حرکت ماندن بیمار مشکل در مدت کوتاهی برطرف می‌شود. علت این سرگیجه کنده شدن کریستالهایی است که به طور طبیعی در گوش داخلی ما وجود دارد. این کریستالها ممکن است بدلیل ضربه به سر و یا بطور خودبخود از محل خود کنده شوند و در مایعی که گوش داخلی را پر کرده است شناور شوند.این نوع سرگیجه بتدریج بطور خودبخودی برطرف خواهد شد.برای پیشگیری از عود سرگیجه، مبتلایان به سرگیجه وضعیتی حمله‌ای خوش خیم باید از حرکات فیزیکی شدید اجتناب نمایند.

سرگیجه ممکن است بدلیل التهاب گوش داخلی عارض شود. این نوع سرگیجه بطور ناگهانی شروع می‌شود و ممکن است با کاهش شنوایی نیز همراه باشد. شایعترین علت لابیرنتیت عفونت ویروسی یا باکتریایی گوش داخلی است.

بیماری منییر با سه علامت سرگیجه، وزوز گوش و کم شنوایی مشخص می‌شود. مبتلایان به این بیماری بطور ناگهانی دچار سرگیجه شدید، کم شنوایی و وزوز گوش می‌شوند. با گذشت چندین روز علائم برطرف می‌شود و مبتلایان برای مدتی هیچ علامتی ندارند. با گذشت مدت زمان دیگری مجدداً علائم فوق الذکر ظاهر می‌شوند. علت منییر افزایش فشار مایع گوش داخلی است.

تومور اکوستیک یک تومور بافت عصبی است که می‌تواند باعث سرگیجه شود. علاوه بر سرگیجه مبتلایان به تومور اکوستیک احساس وزوز گوش و کاهش شنوایی یک طرفه نیز دارند.

ضربه به سر، آسیب گردن، میگرن و مصرف الکل نیز ممکن است منجر به سرگیجه شود. دیابت می‌تواند منجر به گرفتگی رگها و کاهش جریان خون مغزی شده و این امر عامل سرگیجه باشد.


درمان سرگیجه:

اغلب داروهای آنتی هیستامین مانند دمین هیدرانات و سیناریزین و یا فنوتیازینها مانند تی اتیل پرازین مصرف می‌شوند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی