شنوایی سنجی و سمعک رسا-ارومیه

مرکز ارائه خدمات شنوایی سنجی و سمعک رسا

شنوایی سنجی و سمعک رسا-ارومیه

مرکز ارائه خدمات شنوایی سنجی و سمعک رسا

شنوایی سنجی و سمعک رسا-ارومیه

شنوایی سنجی و سمعک رسا
ادیولوژیست : مهسا تاروردی زاده
فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران

انجام کلیه تست های شنوایی - تجویز انواع سمعک دیجیتال نامرئی و هوشمند - تعمیر و فروش قطعات و باطری سمعک - ساخت انواع قالب ضد صوت و ضد آب - تست شنوایی نوزادان
فروش سمعک بصورت نقد و اقساط

نمایندگی سمعک های Siemens و Unitron آلمان
Oticon دانمارک ، Beltone آمریکا

آدرس : ارومیه، خیابان خیام شمالی، کوچه خان باباخان، روبروی آزمایشگاه دکتر اسماعیل زاده، ساختمان پزشکان ارگ، طبقه ۲
شماره تماس: ۰۹۰۳۰۷۱۳۱۹۶ - ۰۴۴۳۲۲۴۸۶۱۱
پذیرش: صبح و عصر

<<<< مشاوره رایگان جهت خرید سمعک >>>>

بیماری منییر چیست؟

چهارشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۴۲ ب.ظ

بیماری منییر یک اختلال نادر است که در آن میزان مایع در گوش داخلی بطور متناوب زیاد می شود. افزایش فشار گوش داخلی، عضو شنوایی و تعادل را دچار اختلال کرده و باعث ایجاد کم شنوایی و سرگیجه میشود که در موارد شدید ممکن است باعث زمین خوردن شخص شود.

عامل زمینه‌ای بیماری منییر ناشناخته است اما رژیم غذایی پرنمک  ممکن است تناوب حملات را افزایش دهد. این اختلال گاهی منجر به افت شنوایی دائمی می شود.

علائم بیماری معمولاً یک گوش مبتلا می‌شود اما هر دو گوش نیز می‌توانند گرفتار شوند. بیماری بیشتر در سنین بین ۲۰ و ۶۰ شایع است و گاهی حالت ارثی دارد.

حملات بیماری منییر ناگهانی رخ می‌دهد و ممکن است چند دقیقه تا چند روز طول بکشد تا بتدریج فروکش نماید. علائم بیماری معمولا شامل موارد زیر  می باشد :

- دوران سر و عدم تعادل ناگهانی و شدید

- حالت تهوع و استفراغ

- حرکات متناوب و غیرطبیعی چشمها

- زنگ زدن و وزوز صدا در گوش مبتلا

- افت شنوایی بخصوص در صداهای فرکانس پایین 

- احساس پری یا درد در گوش مبتلا

بیماری منییر چیست؟

چگونگی تشخیص:

 پزشک در صورت تشخیص تستهایی را برای بررسی افت شنوایی ترتیب می دهد. همچنین ممکن است تست کالریک که در آن هوا با دماهای مختلف به داخل گوش دمیده میشود و عملکرد اعضای تعادل کنترل میشود، انجام شود گاهی توموری که عصب ارتباطی مغز و گوش داخلی را تحت تاثیر قرار داده است، علائمی شبیه بیماری منییر بوجود آورد. بنابراین در اغلب موارد برای رد احتمال وجود تومور پزشک MRI  یا CT اسکن درخواست می کند.


درمان:

 ممکن است داروهایی برای کاهش حالت تهوع تجویز شود. همچنین گاهی پزشک برای پیشگیری از حالت تهوع و سرگیجه و کاهش تناوب حملات، آنتی هیستامین پیشنهاد می کند. بعلاوه داروهای آرام‌بخش مثل دیازپام ممکن است برای از بین بردن سرگیجه تجویز شوند. گاهی داروهای مدر (ادرارآور) برای پیشگیری از حملات بعدی استفاده میشوند.

 اگر شما بیماری منییر دارید اقداماتی وجود دارد که می‌توانید به خودتان کمک کنید. در حین حمله با چشم های بسته آرام دراز بکشید و از سروصدا دوری کنید. بین حملات از استرس اجتناب نمائید. همچنین انجام ریلکسیشن و رژیم غذایی کم نمک می تواند مفید باشد.

علی‌رغم درمان، بعضی افراد که بیماری منییر دارند حملات تکرار شونده‌ای از سرگیجه‌های شدید و ناتوان کننده دارند. برای این افراد پزشک گاهی عمل جراحی قطع عصب ارتباط دهنده قسمتی از گوش داخلی به مغز را پیشنهاد کند. این عمل جراحی سرگیجه را بهبود می‌بخشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی