شنوایی سنجی و سمعک رسا-ارومیه

مرکز ارائه خدمات شنوایی سنجی و سمعک رسا

شنوایی سنجی و سمعک رسا-ارومیه

مرکز ارائه خدمات شنوایی سنجی و سمعک رسا

شنوایی سنجی و سمعک رسا-ارومیه

شنوایی سنجی و سمعک رسا
ادیولوژیست : مهسا تاروردی زاده
فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران

انجام کلیه تست های شنوایی - تجویز انواع سمعک دیجیتال نامرئی و هوشمند - تعمیر و فروش قطعات و باطری سمعک - ساخت انواع قالب ضد صوت و ضد آب - تست شنوایی نوزادان
فروش سمعک بصورت نقد و اقساط

نمایندگی سمعک های Siemens و Unitron آلمان
Oticon دانمارک ، Beltone آمریکا

آدرس : ارومیه، خیابان خیام شمالی، کوچه خان باباخان، روبروی آزمایشگاه دکتر اسماعیل زاده، ساختمان پزشکان ارگ، طبقه ۲
شماره تماس: ۰۹۰۳۰۷۱۳۱۹۶ - ۰۴۴۳۲۲۴۸۶۱۱
پذیرش: صبح و عصر

<<<< مشاوره رایگان جهت خرید سمعک >>>>

مزایای استفاده از سمعک در دو گوش

سه شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۴۸ ب.ظ

مزایای شنوایی دو گوشی:

افرادی که دارای کم شنوایی در یک گوش هستند باید برای هر دو گوش خود سمعک استفاده نمایند. استفاده از دوسمعک بطور همزمان دارای مزایای فراوانی است که در اینجا به ذکر برخی از آنها خواهیم پرداخت.


- الهام از طبیعت :  نه تنها انسان بلکه همه جانوران دارای دو گوش هستند. سیستم شنوایی انسان نیز بر اساس دو گوش ساخته شده است. این سیستم اطلاعات رسیده از دو گوش را با یکدیگر ترکیب نموده و یک تصویر واحد از آن می سازد. اگر مغز سیگنال ها را تنها از یک گوش دریافت نماید این تصویر کامل نخواهد بود. پس درک لغت و فهم گفتار تنها با دو گوش بطور کامل صورت می گیرد.


-  فهم بهتر گفتار در محیط های پرسر و صدا : شنیدن با دو گوش ما را قادر می سازد که به نویز محیط توجه نکنیم و بتوانیم گفتگوها را بهتر متوجه شویم. بیشترین مشکل برای درک گفتار زمانی است که چند نفر با هم صحبت میکنند و این حالت اغلب در گردهمایی های خانوادگی یا دوستان و همکاران اتفاق می افتد. با استفاده از دو سمعک فهمیدن گفتار در سروصدا خیلی بهتر می شود .


مزایای استفاده از سمعک در دو گوش

- شنیدن با یک گوش از نظر فیزیکی خسته کننده و استرس زاستصدای واقعی استریو که از طریق دو گوش شنیده می شود، به شما این امکان را می دهد که با اطمینان به آن پاسخ دهید و لازم نیست مدام نگران این باشید که گوش بهتر خود را بطرف صدا برگردانید. استفاده از دو سمعک باعث می شود به راحتی و با اطمینان  به اصوات پاسخ دهیم صرف نظر از اینکه صدا از کدام طرف می آید.


- تعیین محل دقیق صدابه علت فاصله میان دو گوش، صداها با اختلاف جزئی از نظر زمانی،شدت و دوام به گوشها می رسد. همین اختلاف ها توسط مغز تشخیص داده شده و مغز توسط  این اطلاعات محل دقیق صدا را پیدا می کند. بنا بر این توانایی جهت یابی صدا وجود دو گوش سالم بستگی دارد. ما چگونه جهت حرکت ماشینی که به ما نزدیک می شود را متوجه می شویم؟ صدا به یک گوش چند میکرو ثانیه زودتر می رسد و مقداری نیز بلند تر است. این تفاوت زمانی از گوش به مغز می رسد و ما را قادر می کند مکان دقیق اتومبیل را تشخیص دهیم.


- استفاده از دو سمعک،هر دو گوش را فعال نگه می داردباید توجه داشت که اگر فرد در هر دو گوش کم شنوایی داشته باشد و تنها از یک سمعک استفاده کند پس از گذشت چند سال درک لغت و قدرت شنیدن در گوشی که سمعک نداشته بطور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

 

صدای طبیعیوقتی دو سمعک با هم استفاده شود، هر کدام می تواند روی ولوم پایین تری تنظیم شود به این ترتیب صداها و موزیک با صدای طبیعی تری شنیده می شود.


- تفکیک نویزخیلی از صداها با یک گوش تقریبا کاملا با هم شنیده می شوند در حالیکه با دو گوش به راحتی می توان آن ها را از هم تمیز داد.


- شنیدن با دو گوش طبیعی تر استدر حالیکه شنیدن با یک گوش مثل دیدن با یک چشم است. ممکن است، ولی موثر نیست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی